Promovarea Ofertelor Imobiliare Online: 6 pasi pe care sa-i urmezi in agentia ta

Publicat pe 18 martie 2016 in Promovare Online si sunt 0 comentarii

Am vorbit despre cum sa-ti promovezi site-ul de agentie imobiliara, iar acum iti vom prezenta cateva metode eficiente in promovarea ofertelor imobiliare online pentru a atinge un maxim de audienta si, bineinteles, pentru a incheia cu succes tranzactia.

Promovarea Ofertelor Imobiliare

Documentarea pentru promovarea ofertelor imobiliare

Inainte de toate, oferta trebuie sa fie foarte bine documentata, astfel incat posibilul cumparator sau chirias sa aiba disponibile toate detaliile de care are nevoie, indiferent ca vorbim despre un apartament, o casa sau un teren.

Pentru a explica cat mai bine in ce consta documentarea ofertelor imobiliare, vom lua un exemplu fictiv: ne intereseaza sa vindem un apartament cu 3 camere situat undeva in centrul Brasovului. Ce anume trebuie sa documentam?

  1. Titlul si descrierea ofertei: acestea trebuie sa fie cat mai concise si sugestive, fara a fi nevoie de prea mult timp pentru a le parcurge. La imoGO exista posibilitatea de a le genera automat pentru a eficientiza timpul de introducere/documentare a unei oferte.
  2. Pretul: moneda in care este vandut apartamentul si, bineinteles, daca acesta este sau nu negociabil.
  3. Galeria foto: probabil unul dintre cele mai importante elemente din documentarea unei oferte imobiliare. Avand in vedere faptul ca oamenii au un timp din ce in ce mai redus pe care-l pot aloca deplasarilor, cand vine vorba despre o locuinta este important sa avem o galerie foto cat mai bogata cu imagini detaliate si variante. Acest lucru poate fi rezolvat in 3 moduri: fie furnizeaza vanzatorul imaginile, fie va merge un agent la locuinta cu un aparat foto sau un smartphone sau, metoda cea mai profesionala, colaborarea cu un furnizor specializat pentru fotografierea proprietatilor promovate in website-ul de agentie.
  4. Detaliile proprietatii: numarul de camere, etajul, suprafata, anul constructiei, numarul de bai, tipul imobilului, confortul, s.a.m.d..
  5. Facilitatile pe care le ofera apartamentul, iar aici pot fi, spre exemplu: interfon, nivel finisaje, izolatie termica, centrala termica, tipul tamplariei, s.a.m.d..
  6. Localizarea pe harta: este foarte important ca posibilul cumprator sa aiba posibilitatea de a vedea pe harta unde este localizat apartamentul, motivele fiind multiple. Spre exemplu: daca vorbim despre o familie, vor dori sa stie daca exista scoli, parcuri sau centre comerciale in zona; de asemenea, cumparatorii vor dori sa afle si detalii despre accesul la mijloacele de transport in comun, etc.

Promovarea Ofertelor Imobiliare

Iata 3 sfaturi pentru a scrie o descriere care sa vanda si care sa te ajute la promovarea ofertelor imobiliare:

Evidentiaza avantajele principale din oferta pe care urmeaza sa o descrii, spre exemplu: o bucatarie mare (lucru pe care si-l doresc in general doamnele), parchet de 12mm, brand-uri cunoscute: Vaillant, Q Fort, Velux s.a.m.d., lucruri pe care oamenii interesati le urmaresc si isi doresc sa le aiba in viitoarea locuinta.

Nu uita sa mentionezi imbunatatirile aduse imobilului, spre exemplu: centrala termica, tamplarie noua, parchet nou, sistem de alarma sau acoperis nou de tip tigla metalica.

Utilizeaza cuvintele potrivite in descriere. Un studiu realizat in decursul a 3 ani de cercetare de catre Paul Anglin, profesor la Universitatea din Guelph din Canada, indica faptul ca formularea unui anunt de vanzare afecteaza pretul de vanzare si numarul de zile in care oferta sta pe piata. Studiul ofera cateva exemple de cuvinte eficiente si ineficiente:

  • Cuvinte care vand: frumos, peisaj, amenajare de interior sau design interior, amenajare a curtii sau gradinii;
  • Cuvinte care nu vand: vand urgent, oferta buna sau oportunitate, curat sau linistit.

Mai multe despre acest studiu aici: Study Shows the Right Words Can Strengthen Your Real Estate Listings

In general, vanzatorii pot influenta procesul de vanzare in doua moduri. In primul rand, aceastia pot furniza o descriere precisa, completa si atragatoare a imobilului, iar in al doilea rand, pot sa ajute cu succes la stabilirea pretului corect de vanzare, datorita experientei pe care acestia o au in domeniu.

Paul Anglin, profesor la Universitatea din Guelph din Canada

SEO sau Optimizarea pentru Motoarele de Cautare

Ce este optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), cum functioneaza ea si cat de importanta este in promovarea ofertelor imobiliare? Pe scurt, este un proces amplu de respectare si aplicare a unor reguli impuse de catre motoarele de cautare, mai exact de liderul mondial Google. Respectarea acestor reguli face ca site-ul tau de agentie imobiliara sa fie indexat rapid si, totodata, afisat in pozitii favorabile. Acest lucru este numit trafic organic provenit din motoarele de cautare.

Site-ul de agentie imobiliara imoGO este SEO ready. Ce inseamna asta? Mai exact, acesta respecta cele mai importante reguli impuse de catre motoarele de cautare precum:

  1. Structura HTML usor de parcurs de catre motoarele de cautare;
  2. Prezenta fisierelor sitemap.xml si robots.txt;
  3. Friendly URLs (structura link-urilor);
  4. Viteza de incarcare a website-ului, care poate depinde de website sau/si de serviciul de hosting;
  5. Responsive Design (mobile friendly);
  6. Prezenta si respectarea meta tag-urilor: titlul si descrierea, pe care imoGO le genereaza automat, dar care pot fi modificate si manual in cazul in care ai cunostinte mai avansate de SEO.

Scopul motoarelor de cautare este acela de a directiona utilizatorii de internet catre continutul pe care-l cauta, in cazul nostru oferta imobiliara pe care dorim sa o promovam. Pe langa regulile impuse de catre motoarele de cautare trebuie sa mai tii cont si de urmatoarele lucruri:

Pune-te in locul utilizatorilor. Site-urile care atrag cel mai mult trafic organic din motoarele de cautare sunt site-urile care se adreseaza oamenilor cu o nevoie reala.

Pune accent pe continut de calitate. Site-ul tau poate genera trafic organic fara a fi expert SEO, cu ajutorul continutului din site, in cazul nostru prin documentarea ofertei urmand pasii de mai sus.

Nu incerca sa pacalesti motoarele de cautare. Nu folosi trucuri SEO. In prezent, majoritatea acestora nu mai functioneaza, iar site-ul tau va ajunge sa fie penalizat si afisat in pozitii nefavorabile. Asa cum am explicat si mai sus, site-ul trebuie sa se adreseze oamenilor cu o nevoie reala.

Rezultatele provenite din optimizarea pentru motoarele de cautare nu vor veni imediat, ci in timp, insa, odata ce site-ul tau ajunge sa fie favorizat de aceste motoare de cautare, vei beneficia de un trafic organic constant care iti va aduce beneficii locale, nationale si internationale pentru agentie. Totodata, acest trafic te va ajuta foarte mult la promovarea ofertelor imobiliare.

Promovarea in Propriul Site de Agentie

Odata ce ai publicat o oferta pe propriul site de agentie va trebui sa o scoti in evidenta, sa o faci vizibila. Venim asadar cu cateva recomandari:

Daca site-ul tau dispune de o galerie de bannere in homepage, adauga o poza reusita a ofertei pentru a o promova (indicata ar fi o panorama a celui mai important punct al ofertei).

Publica oferta in homepage si in pagina de categorie din care face parte, iar daca aceasta este o exclusivitate, nu ezita sa scoti in evidenta si detaliul acesta.

Promovarea Ofertelor Imobiliare

In pagina de oferta este important sa dispunem de urmatoarele elemente: galerie foto, descriere, pret, detalii si facilitati, pozitionare pe harta, detaliile de contact (foarte importante) si numarul de telefon al agentului care se ocupa de oferta, formular de contact rapid, adresa de email; de asemenea, sunt importante si elementele de share pentru retelele sociale Facebook, Twitter sau Google Plus.

Promovarea in Portalurile Imobiliare

Odata ce ai publicat oferta imobiliara pe propriul site de agentie, te poti indrepta spre promovarea acesteia in portalurile imobiliare nationale si locale precum Imobiliare.ro sau PropertyBook. Datorita faptului ca din ce in ce mai multi cumparatori incep sa-si caute o locuinta online, presa scrisa trece treptat pe locul 2.

Este important sa stii care dintre portalurile imobiliare converteste cel mai bine in orasul in care iti desfasori activitatea, astfel incat nu vei irosi timp si bani pe un portal care nu-ti va aduce clienti.

Spre exemplu, cu ajutorul CRM-ului imobiliar imoGO cu un singur click poti publica automat o oferta imobiliara pe cele mai importante portaluri din Romania, precum Imobiliare.ro, Titirez, Cauta Imobiliare, Magazinul de Case, PropertyBook sau Top Imobiliare, fara a fi nevoit sa documentezi manual oferta pentru fiecare portal in parte.

Promovarea Ofertelor Imobiliare

Promovarea in Social Media

Clientii pot fi gasiti si pe retelele sociale precum Facebook, Twitter sau Google Plus, asadar nici acestea nu sunt de neglijat. Daca agentia ta are conturi sau pagini pe retelele mentionate, indicat ar fi ca atunci cand publici ofertele pe propriul site sa le distribui si acolo; de retinut este si faptul ca Facebook, pentru o maxima audienta, iti oferta posibilitatea sa promovezi postarea cu un buget prestabilit.

Sunt peste 8.4 milioane de utilizatori de Facebook in Romania, iar numarul acestora este in crestere de la an la an. In momentul de fata, Facebook este cel mai puternic canal de comunicare dintre toate retelele sociale. Profita de acest canal si fa-ti agentia cunoscuta, pentru a atinge un maxim de potentiali clienti. Iti atasam aici si o harta cu numarul de utilizatori de Facebook sortati dupa oras.

Cateva sfaturi de urmat atunci cand postezi Facebook pentru promovarea ofertelor imobiliare:

  1. Alege cu grija ceea ce scrii despre oferta pe care urmeaza sa o promovezi; ofera cateva detalii despre aceasta, insa nu divulga totul, starneste interesul de a da click;
  2. Include o poza atractiva a ofertei. Totodata, aceasta trebuie sa fie mobile friendly, sa poata fi afisata corect si pe telefon (nu uita, multi dintre utilizatori acceseaza Facebook de pe telefon);
  3. Adauga link-ul ofertei din site-ul agentiei;
  4. Posteaza atunci cand audienta ta este online pe Facebook, nu doar atunci cand agentia ta este disponibila, iar aici te poti folosi de programarea automata a postarii pe Facebook;
  5. Fii disponibil, vorbeste cu utilizatorii atunci cand acestia interactioneaza cu oferta pe care ai postat-o pe Facebook, pentru ca legatura dintre agentie si utilizatorii care te urmaresc sa fie una de natura umana.

Iti recomandam sa folosesti un tool pentru promovarea ofertelor imobiliare in social media, cum ar fi HootSuite. Acesta iti va permite sa gestionezi mai multe conturi si, totodata, sa comunici simultan pe mai multe retele sociale pentru a-ti usura munca.

Email Marketing

Email Marketing-ul este una dintre cele mai vechi metode de promovare online si una dintre cele mai eficiente. Atunci cand esti perseverent si atent cu abonatii tai poti avea mai mult succes in promovarea ofertelor imobiliare. Trimitand regulat, la o anumita perioada de timp, un newsletter cu ofertele noi din agentie catre abonatii interesati de acestea, poti aduce clienti catre agentie folosind email marketing-ul. Astfel, oferta pe care vrei sa o promovezi ar trebui inclusa si in newsletter.

Creeaza o baza de date de abonati la newesletter-ul agentiei tale astfel:

  1. Prin formular de abonare la newsletter prezent pe website;
  2. Poti cere acordul de abonare la newsletter din discutiile avute cu clientii prin intermediul email-ului;

Spre exemplu, cu imoGO poti colecta adresele de email cu ajutorul formularului de abonare din site sau adresele de email apartinand celor care isi creeaza un cont pe site-ul tau de agentie si aleg sa primeasca notificari si email-uri din partea agentiei tale. Cu ajutorul CRM-ului imobiliar, poti crea foarte usor newslettere si le poti trimite catre abonatii tai.

Invata sa scrii subiectele newsletterelor pe care le trimiti abonatilor astfel incat acestea sa fie concise si clare, pentru a starni si a capta atentia si pentru a mari rata de deschidere a newsletter-ului.

Spre exemplu, in loc sa trimiti un newsletter cu un subiect precum "10 apartamente noi la super oferta" incearca o alta abordare: "Locuinta pe care o cautai este la un click distanta" sau "Viitoarea ta locuinta cu 80 de metri patrati si vedere spre lac". Invatand ce titluri sa alegi, abonatii tai vor tinde sa deschida newslettere-le pe care le trimiti, fapt care te va ajuta pe viitor in promovarea ofertelor imobiliare.

Trimite newslettere si email-uri relevante abonatilor tai. Segmenteaza-ti abonatii in grupuri speciale, spre exemplu, daca ai un numar de clienti interesati de achizitionarea unui apartament cu 3 camere, acestia nu vor dori sa primeasca email-uri cu garsoniere sau vile de 400 mp utili. Daca acestia vor primi email-uri irelevante din partea agentiei tale, se vor dezabona in cele din urma, fapt pe care cu siguranta nu ti-l doresti.

O lista mai mica de abonati, dar care isi doreste exact ceea ce oferi este mult mai buna decat o lista lunga de abonati, care insa nu este la fel de interesata si activa. Ramsay Leimenstol

In concluzie, fiecare canal trebuie dirijat cu grija pentru promovarea ofertelor imobiliare. Scopul principal este realizarea unei strategii de marketing orientata catre client, fapt care iti va aduce beneficii si tranzactii incheiate cu succes.


Adauga un comentariu

imoGO update: blog de agentie, CRM imobiliar responsive, tema de design noua plus alte imbunatatiri

imoGO update: blog de agentie, CRM imobiliar responsive, tema de design noua p...

Am pregatit un pachet generos de functionalitati noi si imbunatatiri de care poti benefici...

Citeste tot articolul
Infografic: Piata Imobiliara din Romania in anul 2015

Infografic: Piata Imobiliara din Romania in anul 2015

Anul 2015 a fost un an important pentru piata imobiliara: a fost organizat cel mai mare ev...

Citeste tot articolul
Promovarea Ofertelor Imobiliare Online: 6 pasi pe care sa-i urmezi in agentia ta

Promovarea Ofertelor Imobiliare Online: 6 pasi pe care sa-i urmezi in agentia ...

Am vorbit despre cum sa-ti promovezi site-ul de agentie imobiliara, iar acum iti vom preze...

Citeste tot articolul

Ai nevoie de mai multe informatii ? Ne poti contacta la office@imogo.ro